گاز نیتروژن

.

.

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :

» بهمن 1399
» دی 1399
» آذر 1399
» آبان 1399
» مهر 1399
» شهريور 1399
» مرداد 1399
» تير 1399
» خرداد 1399
» ارديبهشت 1399
» فروردين 1399
» اسفند 1398
» بهمن 1398
» دی 1398
» آبان 1398
» مهر 1398
» شهريور 1398
» مرداد 1398
» تير 1398
» خرداد 1398
» ارديبهشت 1398
» فروردين 1398
» اسفند 1397
» بهمن 1397
» دی 1397
» آذر 1397
» آبان 1397
» مهر 1397
» شهريور 1397
» مرداد 1397
» تير 1397
» خرداد 1397
» ارديبهشت 1397
» فروردين 1397


» شماره مجازی PingMe
» تبدیل تاریخ
» تعمیر تلویزیون
» وانت بار
» لوله بازکنی تهران
» متخصص ارتودنسی
» کنکور و امتحان نهایی
» صنایع حفاظتی و فلزی کاوه
» اسپرت اریو
» اپشن اریو z300
» کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود فايل هاي آموزشي و آدرس postca.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS
گاز نیتروژن
نویسنده admin تاریخ ارسال سه شنبه 13 خرداد 1399 در ساعت 23:11

منبع : گاز نیتروژن

گاز نیتروژن

روش غشایی با تکنولوژی الیاف نانو MEMBRAIN : در این روش جداسازی به کمک تکنولوژی نانو صورت می گیرد که بسیار هزینه بر بوده و از نظر اقتصادی مرقون به صرفه نمی باشد.

گاز نیتروژن وارداتی در سیلندرهای 50 لیتری به فروش می رسد .
لازم به ذکر است ، زنجیره ها ، حلقه ها و ساختارهای بزرگ تر هیدریدهای نیتروژنی نیز شناخته شده اند ولی پایدار نمی باشند.
سیلندرهای گاز نیتروژن به رنگ بدنه طوسی و گلوئی مشکی می باشد.
بازرسی شیر کپسول یا کپسول گاز : شیر کپسولها از نظر وجود شیر فلکه و سلامت آن و همچنین میزان خوردگی رزوه های شیر و متناسب بودن نوع شیر و نوع گاز محتوی کپسول مورد بررسی قرار می گیرد.

کپسول های آلومینیوم : مهمترین ویژگی کپسول های آلومینیوم سبک بودن آن هاست که موجب استفاده گسترده ی آن ها بعنوان کپسوله ای پرتابل ( قابل حمل ) بخصوص در حجم های پایین شده است.

بازرسی شیر کپسول یا کپسول گاز : شیر کپسولها از نظر وجود شیر فلکه و سلامت آن و همچنین میزان خوردگی رزوه های شیر و متناسب بودن نوع شیر و نوع گاز محتوی کپسول مورد بررسی قرار می گیرد.
کپسول های یکپارچه ( بدون درز ) : این کپسولها از یک قطعه ورق یک تکه تهیه شده و هیج گونه جوش و برشی در بدنه آن ها مشاهده نمی شود.
واژه نیتروژن از کلمه یونانی nitron به معنی جوش شیرین محلی گرفته شده است که در قرن هفدهم توسط شیمیدان انگلیسی بنام دانیل رادرفورد کشف شد.
در صنعت از گاز نیتروژن هم بصورت خالص و هم به صورت ترکیب با گازهای دیگر استفاده می شود .
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت فلزات ضد زنگ

فشار ورودی رگولاتور گاز : فشار ورودی رگولاتور ارتباط مستقیم با فشار گاز درون سیلندر و یا گازی که در لوله های انتقال می باشد دارد بعنوان مثال برای گاز پر فشاری مثل هیدروژن فشار ورودی رگولاتورها معمولا تا 300 بار می باشد در حالی که برای گازی مثل پروپان یا استیلن که فشار چندانی ندارند فشار ورودی رگولاتورها معمولا 40 بار است.

رگولاتور گاز برای تنظیم فشار و کنترل انواع گازها مورد کاربرد قرار می گیرد و همچنین رگولاتور گاز وسیله ای است که با توجه به سیستم های مکانیکال داخلی می تواند فشار بالای گاز های ورودی را بگیرد و با فشارکمتر یا مورد نیاز مصرف کننده تحویل مشترک بدهد.
در صورتی که گاز مورد استفاده گازی خورنده باشد می بایست رگولاتور استینلس استیل بکار گرفته شود. برای گاز های غیر خورنده فارغ از آتش زا و بی اثر بودن گاز، رگولاتور برنجی و یا برنجی با روکش کروم مناسب می باشد.
بدلیل بی اثر و خنثی بودن گاز نیتروژن "آنتونی لاوازیه" شیمیدان فرانسوی این گاز را ازت ( بدون زندگی ) نامید.
بدلیل بی اثر و خنثی بودن گاز نیتروژن "آنتونی لاوازیه" شیمیدان فرانسوی این گاز را ازت ( بدون زندگی ) نامید.

لازم به ذکر است فرد مصدوم می بایست به محیط باز منتقل شود و با رساندن اکسیژن طبیعی به او اقدام به احیاء حال فرد نمود.

با توجه به اینکه گاز آرگون فاقد الکترون آزاد می باشد و لایه آخر الکترونی آن تکمیل است بسیار پایدار بوده و هیچگونه ترکیبی از این عنصر در طبیعت موجود نمی باشد.
گاز آرگون معمولا در کپسول های 5،10،20،40 و 50 لیتری و فشار 150 تا 200 بار به فروش می رسد.
استفاده از گاز آرگون در جوشکاری های حساس
منبع : گاز نیتروژن

استفاده از گاز یتروژن بعنوان ماده خنک کننده برای انجماد مواد غذائی و حمل و نقل آن
استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودروها

گاز R410a در سیلندرهای یکبارمصرف 11.3 کیلوگرم و به رنگ یاسی به مشتریان عرضه می شود.

گاز R410a در سیلندرهای یکبارمصرف 11.3 کیلوگرم و به رنگ یاسی به مشتریان عرضه می شود.
گاز R410a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن دو گاز دیگر تهیه شده است .
نیتروژن مایع در مخازن کوچکی که به فلاسک و یا دوئر معروف می باشند به فروش می رسد .
آمین ها ترکیبات جانشین آمونیاک می باشند .
در صورتی که سیلندر خریدار نیاز به خدمات داشته باشد و یا خیلی قدیمی باشد ما به التفاوت قیمت سیلندر و هزینه خدمات آن محاسبه و در صورت حساب فی مابین لحاظ می گردد.
گاز هیدروژن یک گاز آتش زا است و سیلندرهای این گاز دارای شیر چپگرد می باشد در حالیکه گاز نیتروژن به دلیل بی اثر بودن دارای شیر راستگرد است .

در اصل رگولاتور و مانومتر معادل هم می باشند و هر دو به یک معناست و دستگاهی است جهت اندازه گیری ، کنترل و تنظیم فشار انواع گازهای ذخیره شده در مخازن و سیلندرهای تحت فشار.

گاز هیدروژن یک گاز آتش زا است و سیلندرهای این گاز دارای شیر چپگرد می باشد در حالیکه گاز نیتروژن به دلیل بی اثر بودن دارای شیر راستگرد است .
لذا قابلیت تحمل فشار بالا را دارند و مخصوص گازهای پر فشار مثل گاز آرگون، گاز نیتروزن ، گاز اکسیژن ، گاز هلیوم ، گاز هیدروژن ، گاز متان ، گاز کربن مونوکسید و .... می باشند.
پالت های سیلندری تهیه شده توسط شرکت فاران صنعت دارای اتصالات از جنس استنلس استیل (S.S) می باشد و با توجه به حساسیت تیم فنی و مهندسی شرکت فاران صنعت ترجیحا از اتصالات کره ای در ساخت پالت ها استفاده می شود مگر مشتری به درخواست خود خواستار اتصالات ایرانی باشد ( در ساخت پالت های سیلندری شرکت فاران صنعت به هیچ وجه از اتصالات چینی استفاده نمی شود ).
در هنگام معاوضه سیلندری تیم فنی شرکت فاران صنعت سیلندر خالی مشتری را بررسی می نماید و بسته به سال ساخت آن سیلندر هلیوم پر معادل سیلندر خریدار ارائه می گردد.
سیلندر ها را بر اساس گنجایش آبی آنها نامگذاری می کنند 50 لیتری،40 لیتری،20لیتری، 10 لیتری،5 لیتری، 2 لیتری مثلا یک سیلندر 50 لیتری قابلیت ذخیره سازی 50 لیتر آب را دارد. حجم گاز ذخیره شده در هر سیلندر بسته به نوع گاز، حجم سیلندر و فشار گاز موجود در آن متفاوت است. مثلا یک سیلندر 50 لیتری گاز آرگون با 200 بار فشار حاوی تقریبا 16 کیلوگرم آرگون است درحالیکه مثلا یک سیلندر 50 لیتری گاز هلیوم با فشار 200 بار حاوی تقریباً 1.5 کیلوگرم هلیوم است. لذا این تصور که هر سیلندر 50 لیتری حاوی 50 لیتر گاز است صحیح نمی باشد.
شایان ذکر است؛ برخی از گاز های کم فشار مثل پروپان ، کربن دی اکسید و گوگرد دی اکسید معمولا در سیلندر های یکپارچه شارژ شده و به فروش می رسند.

سیلندر گاز یا کپسول گاز بدون درز که مخصوص گازهای فشار بالا می باشند از یک فلز یکپارچه تشکیل شده اند.

رگولاتور Regulator به معنای تنظیم کننده ( تعدیل کننده، آلت تعدیل ) و مانومتر Manometer به معنای فشارسنج یا آلت سنجش فشار می باشد.
استفاده از گاز نیتروژن در نگهداری پایدار از نمونه‌های زیستی در بیولوژی
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت فلزات ضد زنگ
گاز نیتروژن از گروه غیرفلزات بوده و دارای بار الکترون منفی ۳.۰ می‌باشد. گاز نیتروژن پنج الکترون در پوسته خود داشته و در نتیجه در اکثر ترکیبات سه‌ظرفیتی است.
این عنصر دارای وزن اتمی 14.0067 kg/mol است.
استفاده از گاز نیتروژن در نگهداری مایعات قابل انفجار در مخزن های بزرگ




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من



.:: Design By :